Články

Rubrika článků

Koronovirus nám dává výchovné lekce

24. března v 22:01 - Nepříjemný vir, který se nám vloudil do života, nás všechny ochromil.

Škola by měla učit žáky reagovat na změny

6. března v 22:31 - Emil Zahálka je učitelem přes třicet let. Nejprve působil v domě dětí a mládeže, poté učil na střední škole a nyní se věnuje dětem na základní. Jeho doménou je informatika, věnuje se ale i fyzice a dětské televizi, která se na škole učí jako volitelný předmět. Snaží se učit tak, aby to děti bavilo a měly o výuku zájem. Přestože to může znít jako samozřejmost, není tomu tak. Právě o náročnosti udržení zájmu dětí, o portfoliovém systému výuky, ale i o úskalí moderních technologií hovořil v následujícím rozhovoru.

Normálnímu dítěti se nemůže ve škole líbit.

9. listopadu v 21:51 - Moc dobře si pamatuji, jak jsem jako dítě vnímala učitele a jak jsem se cítila ve škole. Normálnímu dítěti se nemůže ve škole líbit, řekl prý slavný psychoanalytik Gustav Jung. A to můžu potvrdit. Líbilo se mi tenkrát snad jen kreativní tvoření, kterého příliš nebylo, divadelní kroužek a občas i zeměpis. To je asi vše.

Dopřejme dětem standardní státní školu.

2. června v 10:00 - Připomeňme si význam a sílu základek tak, jak je známe. Dejme dětem dárek k svátku a podpořme je.